maandag 23 april 2012

320 - Kikker leest. Jij toch ook?



Vandaag is het San Jordi en naar goede Spaanse traditie gaf Kikker een boek cadeau .. aan Kikker. En Kikker ook aan Kikker. Om de heimwee een beetje te vergeten, het knagende gemis in z'n kleine kikkerbuik.


Het werkte. Even was alle leed vergeten. En nu verlangt Kikker naar meer. Meer mooie woorden, meer zacht papier, meer wegdromen bij andere levens. 
Kikker schreef een brief naar Kikker met daarin een plan.


Het plan:

Iedereen die mee wil doen stuurt een mailtje naar tonbouton[at]mail[punt]com voor 16 mei met haar/zijn naam en adres. 
Je kan het logo van Kikker leest (zie zijbalk) op je blog of Facebook plaatsen. Of boven je bed hangen, in een boek plakken, op de boterhammen van je lief, ..
Rond 20 mei krijg je een mail met daarin drie namen en adressen.

Je stuurt deze drie lezers voor 4 juni een brief met daarin: 
- een citaat uit je een van je favoriete boeken, 
- de titel en de auteur van dat boek en 
- je vertelt kort (of lang) waarom je dit boek zo geweldig vindt. 
Zet ook je eigen gegevens erin. Misschien wil je geheime lezer later wel laten weten hoe zij/hij jouw tip vond.

Kikker en Kikker zorgen af en toe nog voor een verrassing, hebben ze samen bedacht. Volg hun avonturen hier of hier.

P.S. Je hoeft zelf geen blog te hebben of FB of welk digitaal netwerk dan ook om mee te kunnen doen.


9 opmerkingen:

  1. Ik doe mee ik doe mee!!! :)
    Fijne San Jordy...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik wil graag meedoen...! Nog even goed nadenken (tijd, tijd, tijd); ik laat het weten! x Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeg kikker dat hij/zij een account neemt op Goodreads.com, ik wil met plezier vriendjes worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk, dat vind ik nu een geweldig idee. Ik doe mee. Ga meteen een mailtje sturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. owww wat jammer dat ik nu pas over deze actie lees :(

    maar ben wel benieuwd wat eruit voortgekomen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O jee helemaal vergeten mee te doen!
    volgend jaar dan maar ;)

    BeantwoordenVerwijderen